Thursday 30 June 2016

Luka Diabetes Lebih Cepat Tutup dengan Vivix Shaklee!

Assalamualaikum semua..

Rasanya ramai yg dah tahu daripada post2 yg sebelum ni bahawa VIVIX Shaklee sgt2 baik bagi pesakit2 diabetes..Tapi apa yg ramai x  tahu adlh bagaimana VIVIX shaklee bertindak. Jadi hari ini kita nak belajar bagaimana resveratrol bertindak supaya kita lebih yakin. 

Apakah kandungan di dlm VIVIX Shaklee? 






Antara kandungan di dlm VIVIX yg paling popular adlh kandungan resveratrol di dlmnya.


Apakah fungsi Resveratrol? 


Resveratrol adlh kompoun semulajadi yg dihasilkan tumbuh-tumbuhan yg melindungi tumbuh-tumbuhan daripada cuaca serta pertumbuhan yg tidak sihat. Ia juga adlh antioksidan yg paling power yg boleh melindungi sel2 daripada radikal bebas yg dipercayai mampu merosakkan sel. 

Selain itu , resveratrol juga memberikan tenaga pada sel dengan meningkatkan jumlah mitokondria (pusat tenaga sel). Mitokondria terdapat dlm jumlah ratusan pada setiap sel badan. Ia juga dikenali sebagai " kilang menjana tenaga"  atau "loji tenaga sel". Selain daripada menjana tenaga dan menyelaras metabolisma tubuh, mitokondria juga mengawal proses tumbesaran dan kematian sel-sel.


Resveratrol serta kandungan bahan utama lain di dlm vivix meningkatkan jumlah mitokondria utk penghasilan tenaga 



Resveratrol juga mengurangkan pembentukan protein AGE (advanced glycation End) yg tingginya AGE ni akan meningkatkan risiko kerosakan selular pada sel dan menyebabkan kerintangan insulin dan seterusnya diabetes. Dalam kata lain, resveratrol mampu meningkatkan sensitiviti insulin terhadap badan di mana bagi pesakit2 diabetes ianya sangat2 penting kerana insulin yg dihasilkan badan selalunya tidak lagi berkesan terhadap pesakit. 


TESTIMONI PESAKIT DIABETES DENGAN VIVIX





Luka dah kering dan tutup dengan VIVIX!


Paras gula turun dari 10.5 ke 7.8 dan kemudian 6.3 dengan VIVIX!


Berminat dengan VIVIX serta set diabetes yg lain? Jom wassap saya utk konsultasi PERCUMA 

017-8421998 (WA)
Emy, Your Friendly Shaklee Distributor 

atau 

anda boleh terus membuat pembelian secara online dibawah.:)






No comments:

Post a Comment