Tuesday 28 June 2016

Sakit jantung adlah killer no 1 di Malaysia!

Assalamualaikum semua...

Bagi anda semua yg masih tidak tahu, sakit jantung adlh killer no 1 di Malaysia tau..Semasa saya membuat lawatan ke IJN suatu ketika dahulu, emy diberitahu oleh staf IJN yg sebenarnya kos merawat pesakit jantung di IJN adlh sgt2 tinggi dan sejumlah besarnya ditanggung oleh kerajaan dan ini mungkin tidak akn boleh ditanggung lagi pada masa akan dtg, jika pesakit jantung terus meningkat naik dlm kadar skrg. Apakah yg menyebabkan penyakit ni terlalu prevalent dlm kalangan rakyat kita yer?  Semestinya ramai semua dah tahu jawapan kepada persoalan ini dan kita juga dah bincangkan di dlm post yg sebelumnya.


Apakah punca2 sakit jantung dan penyakit kardiovaskular? 


1. Amalan dan gaya hidup yg tidak sihat

 Contoh: Merokok yg meningkatkan risiko sakit jantung.



2. Diet yg tidak seimbang

Diet yg tinggi lemak dan karbohidrat. Misalnya kita disarankan utk mengambil kolesterol sebanyak 300 mg ke bawah da 200 mg ke bawah utk pesakit jantung. Namun kadar pengambilan rakyat Malaysia selalunya adlh melebihi kadar  yg disarankan setiap hari. 



Kebanyakan rakyat Malaysia mengambil jumlah kolesterol yg lebih daripada yg disarankan 


3. Pergerakan fizikal yg tidak mencukupi

Senaman dan pergerakan yg tidak mencukupi juga menyumbang kepada risiko penyakit ini.
4. Stress


Diatas adlh antara punca2 sakit jantung seperti yg dibincangkan sebelum ni. Kerana ini juga, kebanyakan pakar kesihatan percaya bahawa gaya hidup yg lebih baik dan seimbang, senaman yg mencukupi, diet yg seimbang, tidak merokok dan pemakanan supplemen yg berkualiti serta memastikan berat badan yg ideal dapat mencegah seseorng daripada menghidapi penyakit ini.


Bagaimana Shaklee Dapat Membantu?



Shaklee menawarkan SET JANTUNG yg berikut bagi membantu mencegah serta mengawal sakit jantung.




Phytocol-menghalang penyerapan kolesterol dan menurunkan paras kolesterol jahat (LDL) kerana kandungan fitosterol d dlmnya. 

OmegaGuard-  membakar lemak serta menurunkan paras kolesterol jahat dan meningkatkan paras kolesterol baik.

CoqHEALTH - CoQ10 adlh penting di dalam penghasilan tenaga bagi jutaan sel2 badan terutamanya di jantung utk kekal berdegup bagi mengepam oksigen ke tubuh. Oleh itu, ia dapat mengukuhkan otot2 jantung, menyokong keupayaan mengepam darah serta menyumbang kepada paras tekanan darah yg sihat.

Vivix- Kandungan resveratrol yg tinggi dapat menghalang oksidasi daripada kolesterol jahat (LDL), mencegah keradangan serta mengelak pembekuan darah yg menyebabkan strok serta serangan sakit jantung. 



TESTIMONI PENGGUNA SAKIT JANTUNG DENGAN OMEGAGUARD 


TESTIMONI PENGGUNA DENGAN VIVIX 




Berminat dengan SET JANTUNG di atas? Jom wassap saya utk konsultasi PERCUMA 

017-8421998 (WA)
Emy, Your Friendly Shaklee Distributor 

atau 

 anda boleh terus membuat pembelian secara online dibawah.:)






No comments:

Post a Comment