Friday 20 May 2016

Ramadhan Bakal Tiba Lagi..

Alhamdulillah..

Ramadhan bakal tiba lagi..Anda semua teruja x nak BerRamadhn kali ni? Mestilah teruja kan..Emy pun teruja jugak sebab ni Ramadhan pertama saya dengan Shaklee..hihi,syoknya..x sabar nak berRamadan dengan Shaklee tau..

Org lain update Ramdhan pertama dgn suami, emy update Ramdhan pertama dengan Shaklee..kikiki..alah janganlah kecam emy..

Dah setahun dah rupanya emy meninggalkan bumi Mekah..Rasa mcm masih teringat2 jek kat bumi Mekah..Yerlah siapa x rindu bumi  Mekah kan..lain pengalaman Ramdhan di sana dan Ramadhan di sini.. Ramdhan kat sana atmosphere dia tu membuatkan kita nak berebut2 dapatkan pahala tau..
Sebabnya org2 Arab semua mcm tu..Mereka akn berebut2 nak buat pahala esp bila bulan Ramadhan tiba..

Mereka akn bentang tikar panjang2 dlm Masjidil Haram tu dan bila time bukak puasa jek, mereka akn sedekahkan buah kurma utk semua jemaah2 di sana..mcm2 jenis kurmala emy dapat..Semua ni emy dengar cerita disedekahkan org saudagar2 Arab yg kaya2..mereka semua nak buat pahala tau so mereka akn beri banyak sgt kurma dan makanan semasa bulan Ramadhan..kurma tu mereka akn beri dgn pelagai jenis teh dan kopi..teh tu org Arab mkn dgn kurma tu..Mmg sedap sgt teh tu..nak carik kat sini x jumpa lagi..

Selepas tu, kita semua akan sembahyang dulu baru makan.. Emy selalu balik lambat sebab nak rebut pahala sembahyang di Masjidil Haram tu dulu..yerlah pahala dia tu 100, 000 kali sembahyang kat tempat lain..siapa x nak kan? Org2 Arab dan dari seluruh pelosok dunia ramai yg akn tidur di Masjidil Haram..Sebabnya mereka nak kejar pahala Qiyam dan jugak kerana penat nak balik hotel kan..

So satu hari tu, emy pun buatlah x balik hotel sebab saya risau saya x cukup ibadah dan x sempat nak buat semua..so malam tu, saya tido di Masjidil Haram.Keluar sorang2 plak tuh sebab saya dah x jumpa dah dgn kaum kerabat saya.ramai org kot...kikiki..Saya pun pergi sendiri ke kawasan Kaabah memandangkan hotel saya pun dekat shj..Malam tu saya dapat tido depan Kaabah..:'( Sekali rupanya ibu and makcik2 saya semua dah risau saya hilang dan kena culik..kikiki...lawak betulla..

Masa emy berada di sana, saya hilang 3kg ..hihi.sebab mmg x lalu makan sgt bila kita berada di sana..semua kita nak fokus pada ibadah shj..Hai panjang pulak emy bercerita pasai Mekah kan..rindu teramat..nanti emy cerita lagi mengenai pengalaman saya di Mekah yer..:))

GAMBAR2 SAYA DAN  KELUARGA  DI MEKAH 







Bawah ni set Ramadhan dari Shaklee bagi anda semua yg nak kekal bertenaga sepanjang Ramdhan ...bukan  utk anda shaja tau, tapi jugak utk ahli keluarga anda seperti anak anda yg baru nak belajar puasa tukan..InsyaALLAH anak anda akn tahan lebih lama dgn set ni..x derlah mintak bukak puasa sebelum time dia..hihi..:)




Berminat? Jom wassap saya utk konsultasi PERCUMA 

Emy,  017-8421998 (WA)
Your Friendly Shaklee Distributor 

No comments:

Post a Comment